Weryfikacja tożsamości przez “selfie” w EasySend
Przedstawiamy nowość w systemie EasySend – samoobsługową weryfikację tożsamości przez “selfie”. Jak to działa?
Aktualizacja: 17.03.2021 r., pierwsza publikacja: 08.07.2020 r.
Weryfikacja tożsamości przez “selfie” w EasySend
Teraz w EasySend klienci mogą skorzystać z samoobsługowego systemu do weryfikacji tożsamości. W ostatnim czasie funkcję tą z powodzeniem stosują banki, aby umożliwić zdalne otwieranie kont bankowych – wystarczy zrobić zdjęcia dowodu osobistego, kilka ujęć twarzy i gotowe! W ten sposób można już otworzyć ROR w Banku Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, a niedawno dołączyły do tego grona Bank Millennium, ING Bank i Citi Handlowy.
EasySend jako czołowy gracz na rynku fin-techów również udostępnia klientom to narzędzie, nie ustępując bankom jeśli chodzi o wszystkie standardy bezpieczeństwa.
Dlaczego w EasySend jest wymagana weryfikacja?
Weryfikacja konta klienta jest niezbędna w celu zachowania bezpieczeństwa transakcji. Jest to również odgórny wymóg prawny, do którego EasySend jako dostawca usług finansowych podlegający nadzorowi Financial Conduct Authority (FCA) musi się dostosować (The Money Laundering and Terrorist Financing (Amendment) Regulations 2019).
Kiedy jest wymagana weryfikacja konta? Odpowiedź znajduje się w tabeli:
Jak działa weryfikacja tożsamości przez “selfie” w EasySend?
Po wpisaniu podstawowych danych system poprosi o wykonanie zdjęć awersu i rewersu dowodu osobistego (lub innego dokumentu tożsamości, lista akceptowanych dokumentów dla poszczególnych krajów jest dostępna TUTAJ) oraz zeskanowanie twarzy – sztuczna inteligencja podpowie czy mamy przysunąć kamerę bliżej czy może obrócić lekko głowę. Dzięki temu za każdym razem weryfikacja przebiega trochę inaczej i jest odporna na wszelkie próby nadużyć. Samoobsługowa weryfikacja tożsamości odbywa się na bazie biometrii twarzy oraz porównania jej do zdjęcia w dokumencie tożsamości. Proces jest bardzo intuicyjny, trzeba po prostu postępować zgodnie ze wskazówkami.
Klient w systemie udostępnia zdjęcie dokumentu, a następnie przez kilka sekund skanuje swoją twarz za pomocą telefonu komórkowego lub kamerki internetowej. Dzięki biometrycznej weryfikacji, automatyczny system upewnia się, że po drugiej stronie jest dokładnie ta osoba, która powinna tam być (wystarczy kilka kliknięć, cały proces weryfikacji wynosi kilka sekund). To oznacza koniec wypełniania kilkudziesięciu rubryk w internetowym formularzu.
Weryfikacja taka jest możliwa w naszej aplikacji mobilnej, zarówno w systemie iOS, jak i Android.
1. Przejdź do swojego profilu klienta.
2. Wybierz opcję “Weryfikacja konta”.
3. Wybierz opcję “Weryfikacja tożsamości” i naciśnij przycisk “Rozpocznij weryfikację”.
4. Wybierz typ dokumentu, który chcesz zeskanować – w zależności od wybranego przez Ciebie kraju pojawią Ci się różne opcje akceptowanych dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość.
5. Zeskanuj obie strony dokumentu według wskazówek na ekranie. Aby to zrobić umieść dokument w żółtej ramce – przechwytywanie danych nastąpi automatycznie. Upewnij się, że wszystkie dane są czytelne i unikaj odblasków.
6. Poczekaj aż system przetworzy dane.
7. Pozwól systemowi zeskanować Twoją twarz – wyśrodkuj ją w ramce i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na ekranie. Pamiętaj, aby trzymać urządzenie na wysokości oczu. Twarz musi być równomiernie oświetlona i wyróżniać się z tła.
8. Poczekaj aż system przetworzy dane, a weryfikacja zostanie zaakceptowana. Może to zająć kilka minut. Jeśli system rozpozna, że dane z dokumentu nie są zgodne z tymi w Twoim profilu klienta, to taka weryfikacja może zostać odrzucona. Być może skontaktuje się również z Tobą nasz konsultant w celu wyjaśnienia różnic.
Czy weryfikacja przez “selfie” jest bezpieczna?
Tak, to zdecydowanie najbezpieczniejszy sposób na weryfikację tożsamości. System, który używamy cieszy się zaufaniem wiodących instytucji finansowych, systemów płatności, giełd zagranicznych i banków na całym świecie w zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania danych, które spełniają ich wysokie wymagania. Wszystkie dane są przesyłane i przechowywane z silnym 256-bitowym szyfrowaniem AES.
Często zadawane pytanie dotyczące weryfikacji przez ‘selfie”:
1. Co to znaczy weryfikacja przez “selfie” w EasySend?
To weryfikacja tożsamości klienta na podstawie zdjęcia dokumentu tożsamości oraz porównania zdjęcia z dokumentu z selfie użytkownika z wykorzystaniem technik biometrycznych. Samoobsługowa weryfikacja tożsamości zastępuje konieczność przesyłania skanów dokumentów i ich manualną weryfikację przez specjalistów EasySend.
2. Jak przetwarzane są moje dane przy weryfikacji przez “selfie”?
Zdjęcia dokumentów są przechowywane w systemie Jumio Corp. Jeśli weryfikacja się nie powiedzie, dane są natychmiast usuwane z serwera. Weryfikacja biometryczna, skan danych z dokumentów oraz porównanie danych z obu tych źródeł odbywa się automatycznie przez system sztucznej inteligencji. W razie wątpliwości dokumenty mogą być również weryfikowane manualnie przez naszych specjalistów AML Compliance oraz przeszkolonych w zakresie bezpieczeństwa pracowników Customer Service.
3. Czy mogę zweryfikować swoje konto w dowolnym momencie?
Nie, weryfikacja jest wymagana dopiero w momencie, kiedy jest to niezbędne do przeprowadzenia transakcji. W zakładce “Weryfikacja konta” w Panelu Klienta EasySend widnieją statusy podpowiadające który zakres danych wymaga weryfikacji.
Dostępne statusy weryfikacji to:
- wymagana
- niewymagana
- nieaktualna
- w trakcie weryfikacji
- zweryfikowana
- nieudana
4. Czy mogę najpierw dokończyć proces zlecania przelewu, a dopiero później uzupełnić wymagane dane do weryfikacji?
Tak. Tak jak do tej pory weryfikacja może nastąpić później, ale przelew zostanie zrealizowany dopiero po jej zakończeniu.