Weryfikacja Klienta w EasySend – ważne informacje
Czy bezpieczeństwo Twoich transakcji jest dla Ciebie ważne? Oczywiście, że tak! W EasySend naszą misją jest zachowanie najwyższych standardów zabezpieczeń, przy jednoczesnym uproszczeniu procedur po stronie Klienta. Jak więc pogodzić te dwie kwestie?
Aktualizacja: 29.07.2020, pierwsza publikacja: 14.03.2018
Czemu służy weryfikacja Klienta?
Na pewno znasz tą sytuację – musisz załatwić sprawę w banku: wpłacić pieniądze na konto, zrobić przelew lub złożyć wniosek. Jaka jest pierwsza rzecz, o którą poprosi Cię kasjer w okienku? Oczywiście o dokument tożsamości! Jest to procedura, która stanowi część uregulowanej odgórnie polityki KYC (Know Your Consumer – “poznaj swojego klienta”). KYC pozwala na zweryfikowanie tożsamości klientów firmy, co jest kluczowym elementem procedury zapobiegającej praniu brudnych pieniędzy i nadużyć finansowych. Brzmi strasznie, wiemy. Oczywiście wszystkich naszych Klientów darzymy od początku zaufaniem, jednak musimy się dostosować do tych specjalistycznych wymogów.
EasySend, podobnie jak banki, podlega finansowym i prawnym regulacjom.
Weryfikacja tożsamości jest kluczowa nie tylko dlatego, że pomaga nam budować wzajemne zaufanie. Powinno to być ważne również dla Ciebie, dlatego, że w ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwo Twoich pieniędzy – zapobiegać oszustwom w przypadku, gdy ktoś korzysta w niedozwolony sposób z Twojej karty debetowej, ma dostęp do Twojego systemu bankowości elektronicznej lub w sposób niezgodny z prawem korzysta z Twoich środków.
Limity przelewów a weryfikacja Klienta w EasySend
Jak już pewnie wiesz, w EasySend rozróżniamy 3 limity przelewów – każdy z nich określa łączną kwotę, którą można wysłać w okresie rozliczeniowym (90 dni) i wymaga nieco innych danych.
Korzystasz z naszego serwisu tylko po to, aby opłacać drobne rachunki lub dokonywać niewielkich płatności? Nie ma sprawy! Podaj tylko podstawowe informacje i zostań przy limicie podstawowym (do równowartości 1.000€/90 dni). Przy takich niewielkich kwotach będziemy potrzebować podstawowych informacji takich jak:
- adres e-mail
- imię i nazwisko
- data urodzenia
- adres zamieszkania
- numer telefonu
- obywatelstwo
Potrzebujesz większej swobody? Wysyłasz pieniądze rodzinie, spłacasz kredyt hipoteczny, a może masz konto oszczędnościowe w Polsce? Podnieś swój limit do równowartości 15.000€/90 dni! Limit rozszerzony zyskasz przeprowadzając szybką i bezpieczną weryfikację tożsamości przez “selfie” wewnątrz naszego systemu.
Potrzebujesz wysłać więcej niż równowartość 15.000€ w ciągu 90 dni? Skontaktuj się z naszą Obsługą Klienta mailowo lub telefonicznie, przygotujemy limit indywidualny dopasowany do Twoich potrzeb. Będziemy jednak wymagać przesłania nam dokumentu potwierdzającego źródło pochodzenia środków. Przyznaj, że w takiej sytuacji jest to bardzo racjonalny wymóg, prawda?
Jak dodać dokumenty do weryfikacji?
Listę akceptowanych dokumentów znajdziesz na naszej stronie w zakładce “Pomoc/Limity”.
Zwróć uwagę na to, aby zdjęcia dokumentów były czytelne i aktualne, a kamerka w telefonie lub komputerze miała wystarczająco dobrą rozdzielczość. W razie wątpliwości lub pytań będziemy się z Tobą kontaktować telefonicznie, ale nie zdarza się to często.
Weryfikację tożsamości przeprowadzasz tylko raz w momencie, kiedy będziesz potrzebować aktywować wyższy limit. Nie musisz ręcznie przepisywać danych do systemu! Informację o konieczności przeprowadzenia weryfikacji przez “selfie” znajdziesz w Panelu Klienta w zakładce “Weryfikacja konta“. Weryfikacja następuje automatycznie w oparciu o system sztucznej inteligencji, możesz być więc spokojny o ich bezpieczeństwo.
Nasi specjaliści z działu AML na bieżąco nadzorują proces weryfikacji, a cała procedura trwa zazwyczaj kilka sekund.
Pamiętaj!
Limity określone są w EUR, ale w Panelu Klienta wygodnie przeliczysz je na dowolną walutę.
Więcej na temat limitów przelewów przeczytasz TUTAJ.
Twoje dane są bezpiecznie
Nasze rozwiązania, umożliwiające najszybsze przelewy międzynarodowe, działa w oparciu o sieć internetową. Wykorzystujemy najnowsze protokoły bezpieczeństwa, w tym: HTTPS, SSL i SSH o długości klucza nie mniejszej niż 256 bitów. Bezpieczeństwo i stabilność pracy podnosi systematyczny backup danych. Automatycznie wylogujemy Cię po okresie bezczynności konta, aby żadna z niepowołanych osób nie uzyskała do niego dostępu. W przypadku problemów z realizacją transakcji prosimy o kontakt, nie pozostawiamy sytuacji bez odzewu.
Pamiętaj, że To Ty wpłacasz odpowiednią sumę przelewu. Nie mamy dostępu do Twojego konta bankowego ani do historii Twojego rachunku. Nie doliczamy ukrytych kosztów, dbamy o poufność Twoich danych teleadresowych i zawsze możesz na nas liczyć.
Regulacje prawne EasySend
W trosce o najwyższy poziom świadczonych przez nas usług ściśle stosujemy się do wymienionych aktów legislacyjnych:
Polska:
- Art. 5 ustawy z 12 października 1994 r. o Ochronie Obrotu Gospodarczego i Zmianie Niektórych Przepisów Prawa Karnego (Dz.U. nr 126, poz. 615)
- Art. 299 § 1-8 kodeksu karnego z 1997 r. w rozdziale dotyczącym Przestępstw Gospodarczych
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych
- Ustawa z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Wielka Brytania:
- The Money Laundering, Terrorist Financing and Transfer of Funds (Information on the Payer) Regulations 2017
- The Payment Services Regulations 2017
- The Proceeds of Crime Act 2002
- The Terrorism Act 2000
- Anti-Terrorism, Crime and Security Act 2001
- Counter Terrorism Act 2008
- Terrorist Asset – Freezing Act 2010
- Data Protection Act 1998
Republika Irlandii:
- Criminal Justice (Money Laundering and Terrorist Financing) Act 2010 as amended by Part 2 of the Criminal Justice Act 2013
- S.I. No 6 of 2018 European Union (Payments Services) Regulations 2018
Prawo unijne:
- DIRECTIVE (EU) 2015/2366 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL (PSD2)
- Money Laundering Directive (AMLD) 2015 (4th AMLD)