Bezpieczne wysyłanie przelewów międzynarodowych
W Europie mieszka już około 2,3 miliona emigrantów z Polski. Rokrocznie wysyłają oni do kraju środki o wartości kilkunastu miliardów złotych – nie tylko wspierając finansowo bliskich, ale też opłacając kredyty i budując swoje oszczędności na czas po powrocie do Polski. Warto wiedzieć, jak bezpiecznie wysyłać przelewy międzynarodowe. Wydaje się, że nie ma w tym nic trudnego, ale w czasach tak wysokiego zagrożenia cyberprzestępczością warto jednak przypomnieć sobie kilka podstawowych zasad.
Upewnij się co do tożsamości odbiorcy
Wysyłając pieniądze za granicę musisz mieć pewność, że trafią one do właściwego odbiorcy.
Sprawa jest prosta jeśli wspierasz rodzinę lub wysyłasz środki na własne konto. Schody zaczynają się w momencie, gdy zlecasz przelew do kogoś, z kim nie miałeś wcześniej kontaktu. Niestety w Internecie aż roi się od fałszywych ogłoszeń i prób wyłudzeń finansowych. Zwracaj uwagę na to, czy oferta nie jest “zbyt dobra, aby była możliwa”. Naciągacze często grają również argumentem tymczasowości – wmawiają, że ich propozycja szybkiego zarobku jest ważna tylko przez chwilę, abyś nie miał czasu na dokładne się jej przyjrzenie i zweryfikowanie wszystkich punktów.
Jeśli to możliwe, to przed pierwszym transferem środków do nowego odbiorcy zadzwoń do niego i uzyskaj potwierdzenie jego tożsamości, a także sprawdź poprawność podanego przez niego numeru konta.
Sprawdź dwa razy zanim wprowadzisz swoje wrażliwe dane
Niestety znane były już przypadki, kiedy złodzieje “podrabiali” strony internetowe banku lub na przykład popularnego portalu aukcyjnego, zmieniając jedynie literkę w adresie strony, albo nieznacznie modyfikując logo.
Niezależnie od tego, gdzie zlecasz przelew online, zawsze najpierw upewnij się, że strona, na której się logujesz i podajesz swoje dane, korzysta z szyfrowanego połączenia. Świadczy o tym symbol kłódki w pasku przeglądarki, widniejący przy nazwie domeny – jest to znak, że strona została zabezpieczona certyfikatem SSL, a połączenie jest szyfrowane. Praktycznie wyklucza to ryzyko przechwycenia np. danych karty płatniczej.
Przelewanie pieniędzy za granicę za pośrednictwem prywatnej firmy spoza sektora bankowego jest świetnym sposobem na oszczędności, ale przy wyborze konkretnego dostawcy usługi nie powinieneś się kierować wyłącznie kryterium najniższych kosztów. Priorytetem musi być bezpieczeństwo. Sprawdź więc, czy dany pośrednik działa pod nadzorem jakiejś wiarygodnej instytucji finansowej. EasySend posiada licencję FCA, czyli brytyjskiego odpowiednika KNF, co zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa.
Wybierz mądrze pośrednika płatności
Pamiętaj, że firmy pośredniczące w przelewach międzynarodowych (np. polska firma EasySend) są swoistym buforem, który jeszcze w trakcie procesowania może wykryć podejrzany numer odbiorcy lub nietypowe “zbiegi okoliczności”. Może, ale niestety nie musi. Zgodnie z wymogami prawa firmy, które są oficjalnymi jednostkami płatniczymi, mają obowiązek weryfikacji nadawcy takiego przelewu (a nie odbiorcy). Wymóg ten wynika wprost z V Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu.
Oczywiście nie mówimy tu o firmach-krzakach, które działają na rynku od pół roku, oferują produkty za darmo i jeszcze dokładają do oferowanego kursu walut – wiadomo, że na dłuższą metę taki biznes nie ma szans działać sprawnie i uczciwie. Konkurencja na rynku jest spora – jak więc ocenić który pośrednik jest wiarygodny? Najlepiej kierować się opiniami dotychczasowych klientów. Zwróć uwagę na usługi EasySend – firma działa nieprzerwanie od 2006 roku, obsłużyła już prawie 100.000 klientów w całej Europie i ma najwyższą w branży średnią ocen na niezależnym portalu opinii TrustPilot (oceniona na 4,8/5 przez tysiące klientów).
Regularnie zmieniaj hasło do konta bankowego oraz dane logowania do panelu klienta EasySend lub aplikacji mobilnej.
O ile aplikacja może być zabezpieczona niepowtarzalnym odciskiem palca, to dostęp do Twojego konta mogą uzyskać w różny sposób niepowołane do tego osoby. Nie chodzi nawet o internetowych hakerów, którzy oczywiście też w pewnym stopniu też zawsze są zagrożeniem. Pamiętaj, że do Twojego komputera lub telefonu mogą mieć też dostęp inni członkowie rodziny, Twoi goście lub współpracownicy.
Regularne zmiany hasła i co ważne – wyłączenie opcji jego automatycznego zapisywania w używanej przeglądarce internetowej – pozwolą na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa Twoich pieniędzy.
W razie wątpliwości zasięgnij pomocy
Wydawało Ci się, że przelew to prosta sprawa? Cytując klasyka – nic bardziej mylnego! Wszyscy wiemy, jak frustrujące jest czekanie na rozmowę z żywym człowiekiem na linii telefonicznej banku. Jeśli masz wątpliwości i chcesz skorzystać z doświadczenia specjalistów od przelewów międzynarodowych skontaktuj się z nimi bezpośrednio, najlepiej telefonicznie.
Biuro Obsługi Klienta EasySend jest dostępne 6 dni w tygodniu, a nasi konsultanci mówią w języku polskim, angielskim, rosyjskim oraz ukraińskim. Chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i wyjaśnią wątpliwości jeszcze przed zleceniem przelewu, abyś miał pewność i spokój, że Twoje pieniądze trafią w odpowiednie miejsce.
Zadzwoń do nas:
PL: +48 58 500 86 75
UK: +44 20 3318 7267
UE: +353 1 485 4489
Napisz do nas:
biuro@dev.easysend.pl